Första dagen och söta valpar

Idag var första dagen på hulphond. Det var väldigt kul och intressant att kolla när de träna hundarna.

På morgonen gick vi två promenader i en stor park. Första hunden var en brun labrador på 1 år vid namn Dexter tror jag. De tränade på att han skulle stanna hos matte och inte springa iväg. Han fick vara på 20 meters avstånd och leka med andra hundar men inte springa längre. Han sprang i väg lite till andra hundar vissa gånger men då ropa de bara in honom så kom han tillbaka.
Den andra hunden var en tik oxå runt ett år tror jag. Hon var lite lydigare. De träna även samma sak med henne. Båda hundarna är väldigt lika så vet inte vem som är vem på bilderna :P







På eftermiddagen åkte vi till någon slags mini Bondgård mitt i stan. Dom hade en gris, nån åsna, en häst, massa getter, ankor, påfåglar osv. Dit kom ett tiotal hundar och träna. Där var det blandande åldrar, en av valparna var bara 9 veckor gammal, med den träna de bara på att gå och så fick sen kolla på djuren. De andra hundarna tränade impulskontroll de släppte nånting på marken och såklart ville hunden ta den men den skulle vänta och se vad människan ville.

Jag fick berättat för mej där att dom kollar på hundens val hela tiden. Hunden vill gå till leksaken, andra människor eller andra hundar, stannar den kvar blir den belönad och gör den inte de börjar dom om.

Tyvärr fick jag inte så många bilder här ifrån ''bondgården'' men tog några på dom minsta valparna. :)






Det har varit mycket nya intryck idag och jag är super trött så tack å hej och godnatt :)

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Bebis elefant

Åka tåg, eller?

Onsdagen på Hulphond